De kracht van visual storytelling

De kracht van visual storytelling

Hoe zorg je ervoor dat de doelgroep je boodschap onthoudt? Het is wetenschappelijk bewezen dat via storytelling en visualisatie de boodschap veel beter blijft hangen.

Feiten versus verhaal

‘We hebben een nieuwe app waarmee je via een QR code altijd en overal kunt betalen.’ Dit zou de tekst kunnen zijn waarmee je de markt op gaat met je nieuwe betaalapp. Maar zou dit de aandacht pakken van je doelgroep?

Je kunt er ook een verhaaltje van maken. Een vader loopt met zijn zoontje over de markt. Het jongetje ziet een speelgoedauto en rent enthousiast naar de auto. Met de auto in zijn handen kijkt hij zijn vader verwachtingsvol aan. Die zoekt in zijn zakken tevergeefs naar cash. Dan herinnert hij zich de betaal-app en betaald daarmee. De jongen loopt dolblij verder met zijn auto. Vader kijkt tevreden toe. Fade out. Bekijk de uitgewerkte animatie hier.

Welke video’s gebruik je in de customer lifecycle?

Welke video’s gebruik je in de Customer lifecycle?

De customer lifecycle is een handig model om overzicht te houden op verschillende fasen in het aankoopproces van de klant. Omdat video een steeds belangrijkere rol speelt in de communicatie van organisaties, is het interessant om eens te bekijken welke video’s je nodig hebt in de Customer Lifecycle.

Vidimatic Showtime

Laat je inspireren door de praktijkvoorbeelden van online video cases.

Als productiebedrijf kijken we natuurlijk ook naar andere effectieve, innovatieve, mooie of zelfs grappige videoproducties. Deze keer willen we deze video’s graag met je delen.

Animatie Berlijnplein Utrecht

Animatie Berlijnplein Utrecht

Vidimatic heeft voor de gemeente Utrecht een animatie geproduceerd waarin de ontwikkelingen van het Berlijnplein tot 2019 te zien zijn. De grote uitdaging was dat delen van de nieuwe ontwikkelingen nog geen duidelijke vorm hebben, zoals de kunstinstallaties , het makerscollectief en de nieuw te bouwen culturele instelling.