blog

Vidimatic blog

De kracht van visual storytelling

De kracht van visual storytelling

Hoe zorg je ervoor dat de doelgroep je boodschap onthoudt? Het is wetenschappelijk bewezen dat via storytelling en visualisatie de boodschap veel beter blijft hangen.

Feiten versus verhaal

‘We hebben een nieuwe app waarmee je via een QR code altijd en overal kunt betalen.’ Dit zou de tekst kunnen zijn waarmee je de markt op gaat met je nieuwe betaalapp. Maar zou dit de aandacht pakken van je doelgroep?

Je kunt er ook een verhaaltje van maken. Een vader loopt met zijn zoontje over de markt. Het jongetje ziet een speelgoedauto en rent enthousiast naar de auto. Met de auto in zijn handen kijkt hij zijn vader verwachtingsvol aan. Die zoekt in zijn zakken tevergeefs naar cash. Dan herinnert hij zich de betaal-app en betaald daarmee. De jongen loopt dolblij verder met zijn auto. Vader kijkt tevreden toe. Fade out. Bekijk de uitgewerkte animatie hier.

Read more

Vidimatic Showtime

Laat je inspireren door de praktijkvoorbeelden van online video cases.

Als productiebedrijf kijken we natuurlijk ook naar andere effectieve, innovatieve, mooie of zelfs grappige videoproducties. Deze keer willen we deze video’s graag met je delen.

Read more

Welke video’s gebruik je in de customer lifecycle?

Welke video’s gebruik je in de Customer lifecycle?

De customer lifecycle is een handig model om overzicht te houden op verschillende fasen in het aankoopproces van de klant. Omdat video een steeds belangrijkere rol speelt in de communicatie van organisaties, is het interessant om eens te bekijken welke video’s je nodig hebt in de Customer Lifecycle.

Read more

Animatie Berlijnplein Utrecht

Animatie Berlijnplein Utrecht

Vidimatic heeft voor de gemeente Utrecht een animatie geproduceerd waarin de ontwikkelingen van het Berlijnplein tot 2019 te zien zijn. De grote uitdaging was dat delen van de nieuwe ontwikkelingen nog geen duidelijke vorm hebben, zoals de kunstinstallaties , het makerscollectief en de nieuw te bouwen culturele instelling.

Read more

Tips voor social video

Tips voor social video

Nicola Mendelsohn, de VP van Facebook voorspelt dat in de komende vijf jaar sociale media vooral “video, video, video” zal zijn. Daarom is het moeilijk om video te negeren in je marketing strategie. Dus als je aan de slag wilt met social video zijn hier 6 tips.

Read more

Het recept voor de beste uitleganimaties

Het recept voor een succesvolle uitleganimatie

Eerder gepost op Frankwatching

Online video is populair. Vooral how to en uitlegvideo’s zijn veel te vinden op het internet. En dat is maar goed ook, aangezien aangeboden producten en services tegenwoordig steeds complexer worden. Ons brein is primair ingesteld op audiovisuele communicatie. Dit zorgt ervoor dat informatie uit een video beter blijft hangen dan wanneer het bijvoorbeeld gelezen wordt.

Read more

7 Briefing tips

7 Briefing tips

Als je hebt besloten om een uitleganimatie te laten maken, is het belangrijk dat je via een duidelijke briefing communiceert wat je wilt. De animator moeten je product of concept goed begrijpen zodat hij net zo gepassioneerd is als jij voor het maken van een succesvolle uitleganimatie.

Read more